Олександр Лобановський: підхід до бізнесу, політики та людських цінностей

Олександр Лобановський: підхід до бізнесу, політики та людських цінностей

У такому великому місті як Харків, де населення перевищує 1.5 млн осіб, завжди знайдуться успішні, але далеко не найгромадськіші особи. До таких не дуже відомих, але при цьому справді значущих і навіть знакових для Харкова людей можна сміливо віднести Олександра Ігоровича Лобановського. Хто він? Якщо не вдаватися в нетрі його біографії, то як коротке резюме можна виділити три наступні пункти:

  • Олександр Лобановський – засновник та генеральний директор успішної харківської мережі супермаркетів «КЛАС»;
  • депутат Харківської міської ради від Слобідського району;
  • сім’янин з великою кількістю хобі і трепетним ставленням до старших.

Лобановський рідко дає інтерв’ю, тому про його особу відомо не так багато. Один із його девізів — «люблю і вмію працювати, а не говорити». І це, напевно, один із тих принципів, який дозволив бізнесменові створити з нуля одну з найкращих мереж роздрібної продуктової торгівлі у Харкові (і не лише). Але це лише частина історії успіху.

Ми проаналізували наявну у вільному доступі інформацію про Олександра Лобановського, спробували систематизувати її та визначити його підходи до бізнесу та громадської діяльності, дізнатися про захоплення та загальнолюдські цінності.

Бізнес-підхід: «більше роботи, менше слів», «запозичувати за кордоном, але будувати у себе»

Лобановський ріс і виховувався у простій сім’ї, тобто про якийсь значний капітал для старту бізнесу не йшлося. Сам бізнесмен вважає, що та сама «підприємницька жилка» у нього була. Але значно важливішу роль відіграло працьовитість і старанна робота. Саме вона допомогла у складні 90-ті роки не просто вижити, а закласти основу для майбутніх бізнес-успіхів.

Ні біля витоків створення бізнесу у сфері рітейлу, ні нині, коли «КЛАС» — бренд, який знають у Харкові все, для просування свого дітища Лобановський не робив ставку на PR (Public Relations). Себе він навіть називає PR-динозавром.

По-перше, Олександр Ігорович не звик виставляти свою роботу та досягнення напоказ. По-друге, як було зазначено раніше, професіоналізм вимірюється діями, а чи не піаром. По-третє, вже зараз займатися особистим PR немає потреби. Нині реальні та потенційні бізнес-партнери Лобановського знають, а цього достатньо для просування та подальшого розвитку мережі супермаркетів.

Бажання будувати свій бізнес поза Україною в Олександра Лобановського ніколи не було. А багато років роботи лише підтвердили для бізнесмена відданість рідному місту та країні.

При цьому бізнес, особливо великий, не може і не повинен обмежуватись якимись межами. І це зовсім не суперечність попередній тезі. Так, розвивати свою країну через створення робочих місць, податки, надання якісних послуг співгромадянам — це чудова демонстрація справжнього патріотизму. При цьому можна і потрібно переймати успішний досвід іноземних колег і не боятися говорити про безпосереднє запозичення того, що підвищує якість роботи. Як приклад для наслідування в українському рітейлі Лобановський наводить клієнтоорієнтованість, у тому числі нехай трохи банальне, але справно працююче у сфері послуг правило посміхатися покупцям.

Ще про бізнес-пріоритети: лише рух та ставка на молодь

Для Олександра Лобановського бізнес є синонімом розвитку та готовності до змін. Це правило, яке є актуальним у будь-який час, адже економіка циклічна, а періоди зростання неухильно змінюються кризами. Вміння адаптуватися до них — це те, що відрізняє успішні компанії від тих, хто канув у небуття. Швидше та якісніше реагувати на зміни бізнесу допомагають сучасні технології, їх повсюдне впровадження та правильне використання.

Також Лобановський проводить цікаву аналогію з ескалатором. Хороший бізнес — це вміння продовжувати йти вгору, коли ескалатор рухається назад. Відповідно, будь-яка зупинка — це вже не пауза, а щонайменше крок чи два тому.

Можливість такого руху реалізується і у мережі супермаркетів «КЛАС». Так, у компанії працює внутрішній кар’єрний ліфт. Починається все з навчання та готовності конкретного працівника дізнаватися про нове. А потім при належній мотивації можна рухатися кар’єрними сходами аж до керуючих позицій. І такі приклади за 20 років роботи торговельної мережі аж ніяк не поодинокі.

Останнім часом бізнесмен намагається залучати до своїх проектів більше молодих людей. По-перше, вони краще, ніж старше покоління, адаптуються до змін та живуть сьогоднішнім або навіть завтрашнім днем. По-друге, у молоді часто більше мотивації та шансів на просування кар’єрними сходами. По-третє, чимало тямущих молодих людей не лише швидко навчаються, а й самі пропонують компанії нововведення. Саме вони допомагають бізнесу «рухатися вгору ескалатором».

Громадська та політична діяльність: місто має бути комфортним, причому не лише у центрі
Олександр Лобановський є депутатом Харківської міської ради та представляє округ у Слобідському районі. Саме в останньому він працює і часто буває, тому знає, що необхідно місцевим жителям насамперед.

Відповідно, головні зусилля у своїй політичній та громадській діяльності він приділяє цьому району.
Головний критерій при оцінці міста для Лобановського – це його комфортність для місцевих мешканців та гостей. Харків за українськими мірками точно серед лідерів, але найчастіше основні зусилля щодо благоустрою зосереджені на центральних районах. А віддалені локації теж мають бути максимально комфортними. У цьому випадку мешканці таких мікрорайонів не говоритимуть, дивіться — як добре у Парку Горького чи саду імені Шевченка. У них вистачатиме улюблених місць для відпочинку в пішій доступності.
Якщо робити віддалені від центру мікрорайони Харкова комфортними, то згодом сюди потягнуться туристи. Це стимулюватиме розвиток малого та середнього бізнесу, а у виграші в результаті виявляться всі харків’яни. Власне, тому Лобановський прагне працювати над якісними змінами не центру міста, а Слобідського, а також Основ’янського районів. Хоча є різні проекти та ініціативи, про які особливо розголошувати бізнесмен не любить.

Як нам відомо, Олександр Лобановський системно займається благоустроєм Жасминового бульвару, ініціює відкриття нових та оновлення наявних дитячих та спортивних майданчиків на його околицях, а також у Слобідському районі загалом. Ще він регулярно допомагає школам, багато років є меценатом дитячого будинку «Сім’я». А останніми роками координує штаб, до якого входять різні підприємці міста. Вони, наприклад, збирали гроші на придбання ліків та медичної техніки для міських лікарень, іншої цільової допомоги, включаючи закупівлю продуктових наборів для малозабезпечених категорій населення.

З великих проектів з будівництва та благоустрою у Харкові Лобановський брав участь у:

  • реконструкції площі Конституції, яка раніше асоціювалася з пам’ятником «четверо з ломбарду», а потім стала зразковою та справді європейською площею;
  • відкриття пам’ятника Івану Сірку на Бурсацькому узвозі;
  • реконструкції Свято-Покровського храму Хобі та сімейні цінності

Прізвище Лобановського, звичайно ж, насамперед асоціюється із легендарним українським тренером Валерієм Васильовичем. Олександр Ігорович також любить футбол. Він часто грав у нього раніше, а зараз є активним уболівальником та навіть тренером. Так, мережа супермаркетів «КЛАС» має одразу дві команди, які беруть участь у міських турнірах з міні-футболу.

Ще Лобановський любить шахи, про що стало відомо після того, як бізнесмен почав допомагати з організацією та проведенням міського шахового турніру.

Якщо про бізнесмена Лобановського відомо небагато, то про нього, як сім’янина, інформації ще менше. Він одружений та виховує доньку. Також відомо, що бізнесмен дуже трепетно ​​ставиться до людей похилого віку і завжди націлений на допомогу їм. І підхід до цього питання він простий і зрозумілий.

Зараз батьків Олександра Лобановського, на жаль, уже немає в живих. Але вони, звичайно ж, мали необхідну підтримку та допомогу в особі свого сина. Так буває, що не всі люди похилого віку можуть розраховувати на увагу, турботу і матеріальну підтримку рідних і близьких. У великому Харкові вистачає одиноких людей похилого віку, яким треба допомагати, у тому числі продуктовими наборами для нужденних.

Як висновки

Напевно, будь-яка історія успіху в бізнесі — це не лише цікава інформація та факти, а й їжа для роздумів. Конкретно в цьому матеріалі нам хотілося навіть не розповісти про досягнення, на кшталт кількості працюючих супермаркетів чи показники виручки, а насамперед пролити світло на життєві принципи та цінності Олександра Лобановського. Сподіваємося, що у нас вийшло, а цей матеріал виявився корисним та цікавим для харків’ян і не лише.